Zitdag belastingen

25
apr
2024

Je belastingaangifte invullen is soms een hele karwei. Heb jij hulp nodig bij het invullen van je belastingbrief? De Federale Overheidsdienst (FOD) Financiën en het lokaal bestuur Hechtel-Eksel bieden verschillende mogelijkheden aan:

Telefonische hulp bij invullen van de aangifte

Het belastingkantoor in Hasselt helpt je graag telefonisch verder. Hiervoor boek je best een afspraak in via 02 572 57 57. Vervolgens bellen ze je op het afgesproken moment op om samen met jou de aangifte te vervolledigen.

Het is ook mogelijk om telefonische ondersteuning te vragen via het lokaal bestuur. Je belt naar het nummer 011/73 40 37 om je in te schrijven voor de telefonische ondersteuning. Bij de inschrijving moet je jouw akkoord geven om je rijksregisternummer, naam en telefoon- of GSM-nummer aan de FOD Financiën te bezorgen. Er wordt vervolgens telefonisch contact met je opgenomen om je te helpen bij het invullen van jouw belastingaangifte.

Fysieke hulp bij invullen van de aangifte in het gemeentehuis

Twee medewerkers van de FOD Financiën komen langs op maandag 3 juni 2024 van 9u00 – 12u00 en van 13u00 tot 15u00.

Let op: je kan hier enkel terecht op afspraak. Langskomen zonder afspraak kan niet!

Bel 011 73 40 37 om je afspraak in te boeken. Dit kan steeds tijdens de kantooruren van het onthaal:

  • Maandag : van 9u00 tot 12u00 en van 13u30 tot 19u00
  • Dinsdag: van 9u00 tot 12u00 en van 13u30 tot 15u00
  • Woensdag: van 10u00 tot 12u00 en van 13u30 tot 17u00
  • Donderdag : van 9u00 tot 12u00 en van 13u30 tot 15u00
  • Vrijdag: van 9u00 tot 12u00

Vergeet niet de nodige documenten mee te brengen zoals identiteitskaart, loonfiches, attesten van leningen, levensverzekeringen, pensioensparen, energiebesparende investeringen of onderhoudsgelden.

Je hebt ook een volmacht nodig als je langskomt voor een aangifte van een andere persoon (bv. een familielid).