Attest van woonst met historiek
Het attest van woonst met historiek is tweeledig:
- Het bevestigt dat je ingeschreven bent op jouw adres in de gemeente.
- Het vermeldt je historiek van adressen binnen onze gemeente.
Het attest bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
- Naam en voornamen;
- Plaats en datum van geboorte;
- Huidig adres;
- Historiek van alle adressen binnen de gemeente;
- Burgerlijke staat;
- Nationaliteit;
- De datum sinds wanneer je op het adres woont.
Voorwaarden
Je bent ingeschreven in de bevolkingsregisters van Hechtel-Eksel.
Volgende partijen kunnen het attest voor jou aanvragen:
- Jijzelf;
- Je wettelijke vertegenwoordiger (ouder of voogd);
- Bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat met verwijzing naar de wettelijke basis van het gerechtelijke wetboek waarop de procedure is gebaseerd;
- Derden zoals publieke of private instellingen als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet.
Procedure
- Het attest van woonst met historiek kan je online aanvragen via ‘Mijn burgerprofiel’, downloaden en afdrukken als je beschikt over een elektronische identiteitskaart (eID).
- Aan het snelloket kan het attest ook afgehaald worden.
Meebrengen
Als je het attest zelf ophaalt:
- Je eigen identiteitskaart of verblijfskaart.
Als je het attest voor iemand anders aanvraagt:
- Een volmacht van de betrokkene;
- Een kopie van zijn of haar identiteitskaart;
- Je eigen identiteitskaart.
Bedrag
Het aanvragen van een attest van woonst met historiek is gratis.
Contactinformatie
Bevolking
Gemeentehuis
Don Boscostraat 5
3940 Hechtel-Eksel- 011 73 40 37
- bevolking@hechtel-eksel.be
Openingsuren
- Vandaag open van 09:00 tot 12:00
- Morgen open van 09:00 tot 12:00