Attest van woonst met historiek

Online aanvragen Online raadplegen

Het attest van woonst met historiek is tweeledig: 

  • Het bevestigt dat je ingeschreven bent op jouw adres in de gemeente.
  • Het vermeldt je historiek van adressen binnen onze gemeente.

Het attest bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:

  • Naam en voornamen;
  • Plaats en datum van geboorte;
  • Huidig adres;
  • Historiek van alle adressen binnen de gemeente;
  • Burgerlijke staat;
  • Nationaliteit;
  • De datum sinds wanneer je op het adres woont.

Voorwaarden

Je bent ingeschreven in de bevolkingsregisters van Hechtel-Eksel.

Volgende partijen kunnen het attest voor jou aanvragen:

  • Jijzelf;
  • Je wettelijke vertegenwoordiger (ouder of voogd);
  • Bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat met verwijzing naar de wettelijke basis van het gerechtelijke wetboek waarop de procedure is gebaseerd;
  • Derden zoals publieke of private instellingen als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet.

Procedure

  • Het attest van woonst met historiek kan je online aanvragen via ‘Mijn burgerprofiel, downloaden en afdrukken als je beschikt over een elektronische identiteitskaart (eID).
  • Je kan het document ook raadplegen, downloaden en afdrukken op 'Mijn dossier', de online toepassing van het Rijksregister.
  • Aan het snelloket kan het attest ook afgehaald worden.

Meebrengen

Als je het attest zelf ophaalt:

  • Je eigen identiteitskaart of verblijfskaart.

Als je het attest voor iemand anders aanvraagt:

  • Een volmacht van de betrokkene;
  • Een kopie van zijn of haar identiteitskaart;
  • Je eigen identiteitskaart.

Bedrag

Het aanvragen van een attest van woonst met historiek is gratis.


Contactinformatie