Nutsvoorzieningen

Drinkwater

Heb je vragen over de aanvraag van een nieuwe drinkwateraftakking, verhuis, keuring van een waterinstallatie of afvoer van afval- en regenwater? Neem dan een kijkje op www.dewatergroep.be. Ook informatie over de waterkwaliteit, een overzicht van de tarieven of mogelijke storingen in jouw buurt zijn terug te vinden op de website van De Watergroep. Een verhuis kan je volledig digitaal afhandelen via de klantenzone van De Watergroep.

Wordt er in jouw straat een lek vastgesteld of is er storing in het waterleidingnetwerk? Dan brengt De Watergroep je graag op de hoogte via een e-mail of sms. In dat bericht vermeldt De Watergroep wat er precies aan de hand is, hoe lang de storing zal duren en wanneer de situatie terug genormaliseerd is. Wil je deze updates ontvangen? Dan kan je je je gegevens toevoegen via de klantenzone op de website van De Watergroep

Gas, elektriciteit en riolering

Fluvius

Telefonie, televisie en dataverkeer

Proximus

  • Klantendienst residentieel: 0800/22 800
  • Klantendienst zelfstandigen & KMO: 0800/22 500
  • Klantendienst grote bedrijven: 0800/ 22 200
  • Kabelbeschadigingen: 0800/91 434
  • Klachten herbestrating: 0800/91 276
  • Nieuwbouwprojecten van bouwpromotors: www.proximus.be
  • Nieuwbouwprojecten van particulieren: www.proximus.be

Telenet

Vrijmaking energiemarkt

De elektriciteits- en gasmarkt zijn in het Vlaams Gewest volledig vrijgemaakt. Iedere Vlaming kan zelf kiezen welke leverancier hem of haar van elektriciteit en/of aardgas zal voorzien. De VREG (Vlaamse reguleringsinstantie voor de elektriciteits- en gasmarkt) kan je helpen met een keuze. Op www.vreg.be kan je een prijsvergelijking maken tussen de verschillende leveranciers.