Nutsvoorzieningen

Drinkwater

Heb je vragen over de aanvraag van een nieuwe drinkwateraftakking, verhuis, keuring van een waterinstallatie of afvoer van afval- en regenwater. Neem dan een kijkje op www.dewatergroep.be. Ook informatie over de waterkwaliteit, een overzicht van de tarieven of mogelijke storingen in jouw buurt zijn terug te vinden op de website van De Watergroep. Een verhuizing kan je voortaan volledig digitaal afhandelen via de online klantenzone van De Watergroep (www.dewatergroep.be/klantenzone).

Gas, elektriciteit en riolering

Fluvius, www.fluvius.be

Telefonie, televisie en dataverkeer

Proximus, www.proximus.be

  • Klantendienst residentieel: 0800/22 800
  • Klantendienst zelfstandigen & KMO: 0800/22 500
  • Klantendienst grote bedrijven: 0800/ 22 200
  • Kabelbeschadigingen: 0800/91 434
  • Klachten herbestrating: 0800/91 276
  • Nieuwbouwprojecten van bouwpromotors: www.proximus.be
  • Nieuwbouwprojecten van particulieren: www.proximus.be

Telenet, www.telenet.be

Vrijmaking energiemarkt

De elektriciteits- en gasmarkt zijn in het Vlaams Gewest volledig vrijgemaakt. Iedere Vlaming kan zelf kiezen welke leverancier hem of haar van elektriciteit en/of aardgas zal voorzien. De VREG (Vlaamse reguleringsinstantie voor de elektriciteits- en gasmarkt) kan je helpen met een keuze. Op www.vreg.be kan je een prijsvergelijking maken tussen de verschillende leveranciers.