NIEUW! DIGITAAL LOKET - Meer gemak: meteen je documenten op zak

De dienst burgerzaken zet voortaan nog meer in op digitalisering. Vanaf nukan je voor heel wat documenten terecht bij het digitaal loket: www.hechtel-eksel.be/digitaal-loket.
Het digitaal loketis een online platform waar je gemakkelijk en veilig heel wat attesten en documenten digitaal kan aanvragen, waar en wanneer het jou uitkomt, 24/24 en 7/7. De aangevraagde documenten worden daarna automatisch en digitaal ondertekend afgeleverd in je mailbox, online burgerprofiel of in je e-box.
Volgende documenten kan je aanvragen via het digitaal loket:
- Attesten en uittreksels uit het bevolkingsregister (attest van gezinssamenstelling, attest van hoofdverblijfplaats,…)
- Aktes van de burgerlijke stand (geboorteakte, akte van erkenning,…)
- Reistoelating voor minderjarigen die naar het buitenland reizen
- Nieuwe PIN/PUK-codes voor je identiteitskaart
Op korte termijn zal het digitaal loketverder worden uitgebreid en zal je onder andere ook adreswijzigingen online kunnen doorgeven en een laatste wilsbeschikking registreren.
Uiteraard kan je voor al deze documenten ook nog altijd terecht aan het snelloket in het gemeentehuis.