Verkiezingen: oproepingsbrief

• Wat moet ik doen als ik mijn oproepingsbrief niet gekregen heb?
De oproepingsbrieven moeten uiterlijk 15 dagen voor de verkiezingen verstuurd worden door het gemeentebestuur. Je kunt in de week van de verkiezing (niet vroeger) tot op de dag van de verkiezingen een duplicaat aanvragen bij de dienst Burgerzaken in het gemeentehuis. Dat gebeurt op vertoon van je identiteitskaart en is gratis. Kun je zelf het duplicaat niet afhalen, dan mag iemand dat in jouw plaats doen. Deze persoon heeft enkel je identiteitskaart nodig.
De dienst burgerzaken is hiervoor geopend op zondag 26 mei van 09.00-14.00u
• Wat moet ik doen als ik mijn oproepingsbrief vergeten mee te brengen ben naar het stemlokaal?
Je kunt niet stemmen zonder oproepingsbrief. Ofwel haal je hem thuis op, ofwel haal je een duplicaat op in het gemeentehuis.
• Wat moet ik doen als ik mijn oproepingsbrief verloren ben?
Je kunt niet stemmen zonder oproepingsbrief. Je moet een duplicaat ophalen in het gemeentehuis.
• Wat moet ik doen als mijn oproepingskaart beschadigd en onleesbaar is geworden?
Je kunt niet stemmen zonder oproepingsbrief. Je moet een duplicaat ophalen in het gemeentehuis.
• Ik ben ondertussen verhuisd. Mijn oud adres staat op de oproepingsbrief?
Je moet stemmen op de plaats die aangegeven is op je oproepingsbrief. Dat is ook de plaats waar je op de kiezerslijst staat.
• Hoe lang moet ik mijn oproepingskaart bewaren?
De duur is niet bepaald (richttijd = 1 jaar).

Contact

  • Bevolking
  • Don Boscostraat 5
  • 3940 Hechtel-Eksel
  • T011 73 01 43
  • E

Openingsuren

Vandaag open

van 09u00 tot 12u00