Belronde 75-plussers

Even iemand horen, kan het grote verschil maken. Daarom verbraken we met een telefoonrode de sociale isolatie van senioren in coronatijden. We belden alle 75-plussers in Hechtel-Eksel op, vroegen hoe het met hen ging, of ze vragen hadden rond corona en of we iets voor hen konden doen.

Bleek dat een senior hulp nodig had (bv. om boodschappen te doen of medicijnen bij de apotheek te halen), dan zorgden wij ervoor dat hij/zij door de seniorendienst of een vrijwilliger geholpen werd. Vrijwilligers konden zich aanmelden om zelf aan onze belronde deel te nemen en senioren op te bellen.

De actieve benadering van deze doelgroep levert een rechtstreekse lijn tussen de seniorendienst en de senioren van Hechtel-Eksel, wat de mogelijkheid geeft om hulpvragen zeer vlot op te sporen en te beantwoorden. Hierdoor wordt een grotere betrokkenheid gecreëerd van de beoogde doelgroep bij de bestaande initiatieven.